Bismillahirrahmanirrahim..
Lailahaillallah Muhammad Rasulullah..

Allahumma salli ala muhammad wa ala aali muhammad..



Info-info Terbaru.

Jangan lupa pi blog ni ye…
(
nak copy ape dalam blog ni.. copy je ye...Tak Perlu Minta Izin...^_^)
2) keindahan-cinta-darimu
3) kejujuran-dariku
4) home
5)wanita-sekarang
6) panas-malam-pertamaku

Selasa, 24 Julai 2012

memberitahu tentang balasan2




Surah An - Nisa' ayat 56 :- Allah SWT memberitahu tentang balasan2 bagi orang2 yang berbuat dosa di dunia.. Firman Allah tersebut membawa maksud, "Sesungguhnya orang2 yang ingkar terhadap ayat2 Kami, kelak akan Kami masukkan dia ke dalam api neraka".

Setiap kali kulit mereka hangus lalu Kami ganti lagi dengan kulit lain agar mereka benar2 menerima dan merasa azab.. Sesungguhnya, Allah SWT Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.. Itulah ancaman Allah SWT bagi orang2 yang berbuat dosa di dunia. Mereka akan disiksa di dalam neraka dan siksaannya amat dasyat tanpa ampun.. Tidak ada seorang pun yang dapat menolong mereka.. Manusia yang berbuat dosa, makanannya nanti di neraka, mereka akan dibakar di dalam api neraka.. Dan ketika kulit mereka hangus, lalu diganti lagi dengan kulit lain dan begitulah seterusnya.. MasyALLAH, yang ada hanyalah tangisan kesakitan.. "ALLAH, ALLAH, ALLAH"..

Dan setiap manusia yang tidak pernah solat di dunia maka dia akan dilemparkan ke dalam api yang besar dan bergolak.. Sampai tubuh mereka benar2 hancur.. Kemudian dibangkitkan lagi.. Untuk apa..? Untuk disiksa lagi.. MasyALLAH, astaghfirullah.. Ketika manusia di dalam api neraka tidak ada lagi yang dapat mereka lakukan kecuali dengan menangis akan azab yang diberikan oleh Allah SWT.. Bayangkan penghuni neraka, tubuhnya dapat dihancurkan, lidahnya ditarik, lalu digunting.. MasyALLAH, Nau'zubillahi min zalik..

Kawan2, cuba kita bayangkan, di dunia saja apabila kita terkena api / air yang mendidih, bagaimana rasanya..? Sungguh pedih kan..? Apalagi di neraka.. Amat dasyat, sungguh amat dasyat..!!!

p/s : Oleh kerana itu, marilah kita hindari perbuatan dosa.. Perbanyakkan lah istighfar dan beramal soleh.. Agar kita tidak termasuk dalam kalangan orang2 yang menyesal di hari akhirat.. Setakat ini sahaja buat kali ini.. Wassalammualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.. ='(


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

mcd

mcd