Bismillahirrahmanirrahim..
Lailahaillallah Muhammad Rasulullah..

Allahumma salli ala muhammad wa ala aali muhammad..



Info-info Terbaru.

Jangan lupa pi blog ni ye…
(
nak copy ape dalam blog ni.. copy je ye...Tak Perlu Minta Izin...^_^)
2) keindahan-cinta-darimu
3) kejujuran-dariku
4) home
5)wanita-sekarang
6) panas-malam-pertamaku

Khamis, 29 September 2011

Wanita Dicintai..........



Kisah ini terjadi dizaman Nabi junjungan besar Muhammad SAW…suatu ketika bila mana nabi sedang menyampaikan kuliahnya di depan para sahabat ,dia telah mengakui ada seorang wanita yang telah di janjikan syurga oleh allah swt padanya….para sahabat terkejut dengan pengakuan tersebut….

sahabat bertanya kepada nabi siapakah wanita tersebut?lalu nabi memberitahu si fulan yang berdiam di hujung lereng bukit bersama suaminya yang pekerjaan suaminya hanyalah pencari kayu api di bukit-bukit.para sahabat bertanya kepada nabi apakah kelebihan yang ada pada wanita tersebut sehinggakan dia tergolong dariapada kalangan ahli syurga yang dijanjikan oleh allah swt….

nabi tidak menjawab pertanyaan tersebut dan selepas daripada itu para sahabat tidak berpuas hati dengan apa yang mereka dengari dan ingin melihat sendiri apakah amalan yang dilakukan oleh wanita tersebut sehinggakan dia tergolong daripada kalangan ahli syurga….lalu para sahabat pun pergilah mencari wanita tersebut berpandukan apa yang diberitahu oleh nabi saw kepada mereka.setelah menjumpai wanita tersebut maka mereka pun bertanya kepada wanita tersebut apakah amalannya setiap hari? 



Maka wanita tersebut menjawab “ pada awal pagi ku bangun dan ku sediakan keperluan suamiku serta keluarga,setibanya masa berangkatnya suamiku ke tempat kerja akan ku iringinya sampai ke muka pintu dan mencium tangannya…setelah pemergiannya ku menjaga maruahnya dan maruahku serta rumahku dengan sepenuh penjagaan,di tengah perjalanannya kuberdoa agar allah swt memeliharanya dalam mencari rezki yang halal buatku dan keluarga,apabila suamiku berada di tempat kerja ku cuba selami rasai bersama akan penat lelah suamiku mencari nafkah buatku dan anak2.



Tiba waktu dia pulang kusambutnya bagaikan aku mula2 berkahwin dengannya,kusediakan segelas air buatnya dimuka pintu…ku layannya penuh dengan lemah lembut dan kasih sayang…apabila dia berasa letih akan aku tidurkannya dengan sebaiknya…apabila dia lapar akan ku berikan dia hidangan dan apa yang ia kehendaki daripadaku,kupenuhi permintaannya…. Begitlah sedikit dariapada amalan seharianku buat suamiku…. Dan kesimpulan nya sahabat2 nabi ambil dan menceritakan pada sekalian umat…khususnya para wanita dan hinggalah kehari ini perkara tersebut adalah salah satu ibadah yang perlu dilakukan oleh setiap isteri yang mempungai suami yang bertanggungjawab sepenuhnya keatasnya…


rujukan click here

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

mcd

mcd