Bismillahirrahmanirrahim..
Lailahaillallah Muhammad Rasulullah..

Allahumma salli ala muhammad wa ala aali muhammad..



Info-info Terbaru.

Jangan lupa pi blog ni ye…
(
nak copy ape dalam blog ni.. copy je ye...Tak Perlu Minta Izin...^_^)
2) keindahan-cinta-darimu
3) kejujuran-dariku
4) home
5)wanita-sekarang
6) panas-malam-pertamaku

Rabu, 23 Februari 2011

Cara nak keluarkan..????



CARA nak keluarkan Beban yg ade kat kepala kita ni:

:hrelax:fuuu...

1. fest dalam beribadat.. mesti pernah berlaku kat kita walaupun kita menjaga Solat tapi kita masih belum dapat menbuang Beban kat kepala kita kan.. rasa macan ade benda je yg tak kena je kan.. ni semua berlaku mungking disebabkan masalah tidak khusyuk dan tidak yakin(waswas) dengan ibadat kita.. cuba la yakin dengan ibadat kita (kerana tidak yakin itu adelah bisikan syaitan) dan untuk khusyuk pula cuba fahami ape yg kita baca dalam solat contoh ape maksud al-fatihah.. dan bacaan lain..

:aarh: jngan pulak maksud "Bismillah hir-Rahman nir-Rahim" pun tak tahu...

2. kedua pulak Sentiasa Berpikir Positif, badan kita menjadi sihat dan bersmangat, kalau tak fikir positif mesti rasa Macan ade beban je kat KEPALA kan..lepasru mesti sakit kepala.. ni berlaku sebab urat-urat saraf kita menjadi TEGANG (meman sakit kepala la jawabnya).. Bertapa pentingnya kita perlu mengamalkkan sifat POSITif, sebab dengan befikir positif je kita dapat menbuat keputusan dengan betul..

:flat4:positif..positif..positif..

3.Senyum juga sangat besar pengaruhnya terhadap diri kita.

Orang yang sedih boleh gembira dengan senyum. Orang marah akan reda jika boleh tersenyum. Jika tidak boleh tersenyum, cuba paksa untuk tersenyum dengan cara menarik ujung bibir seperti orang yang sedang tersenyum. :]Dengan cara tersebut sudah terbukti mengendorkan urat saraf yang tegang.

:ahaha:senyum macan saya..

4. Time ade Masaalah pulak... cuba la cari kawan atau lebih elok ahli keluaga untuk berkongsi masalah tu... tapi tak ramai yg suka kongsi masalah dngan fmily kan.. jadi korang kena la cari kawan yg betul2 korang boleh percaya untuk mendengar masalah korang tu.. jngan simpan je masalah tu.. takut beban tu akan menyebabkan korang lagi tertekan..

"Saya sering berckap dngn teman-teman meluangkan waktunya untuk tersenyum tapi janagn BERGOSIP pulak ye. DAn jngan dok ashik dok sorang2 je.. cubala bergau dengan Ramai orng... Hidup sorang ni mana best kan.."

:love2: i love my frnd...

Ade sabungan lagi nanti sy sbung.. takde idea lagi... hehe..:)


2 ulasan:

mcd

mcd